5 Ekim 2016 Çarşamba

Bir Nakliye Dolandırıcılığı

Hani bazı şeyleri televizyonda haberlerden filan izliyorsunuz da sanki başınıza hiç gelmeyecek bir şeymiş gibi geliyor ya, işte öyle birşey... Ben de başıma bu tarz saçma sapan bir olay geleceğini hiç tahmin edemezdim.

Evimi Bursa'dan İstanbul'a taşımam gerekti, haliyle nakliye firmaları araştırdım, aklıma yatanı müsait bir gün eve çağırdım. Telefonda evi, yerini, taşınacağı yer, bulunduğu kat bilgilerini iletince "1500 ama yüz yüze oturur pazarlık yaparız" cevabını aldım. Pazarlıkta fena halde iyilermiş, konuştuğum kişinin kardeşi geldi, fiyatı 2000 liraya taşıdı. Tabii puzzle son parçasında birleşince bunların da aslında bir dümen olduğunu anlıyorsunuz. Nasıl olur dedim, ben 1500 dediğinizde kardeşinize de söyledim, "1500 tamam değil mi bakın başka firma ile görüşmüyorum o zaman!"  Eve gelen arkadaş, bu ev 1+1 gibi gözüküyor ama aslında 2+1 lik eşya var dedi! Abim yanlış anlamış sizi, Anadolu yakası fiyatı vermiş dedi (Anadolu yakasıyla Avrupa yakasının fiyatı neden 500 TL oynuyorsa?) Neyse ben bu esnada başka firma bile bakmadığımı beni nasıl da mağdur ettiklerini filan anlatmaya başladım, bugün dönecektim de başka bir firma nasıl bulurdum, sözünüzde neden durmuyorsunuz, 1500 denildiği halde fiyat nasıl 2000 liraya çıkar gibi çok haklı sözlerimle eziyordum (kendimce!) Ama oltaya geliyormuşum haberim yok. Evime nakliye fiyatı çıkarmak için gelen arkadaş binbir özürle bunun abisinin yanlış anlaması olduğunu, bu fiyata zararlı çıkacaklarını, işlerini bu ücretle döndüremeyeceklerini filan anlatmaya başladı. (Sen haklısın sonuna kadar arkandayım ama ben de haksız sayılmam süreci! Uzun ikna konuşmaları) Peki napalım deyip söylediği ücrete razı olamayacağımı belirten mimiklerle kapıya buyur ettim kendisini. Kıvrak bir manevrayla 1800 yapayım madem, zararıma olacak ama abimin hatası bu, çeksin cezasını diyerek sanki bana bir ödül veriyormuş imajı yarattı sonra. Yeniden kapı yolu gözükünce, 1700 e düştü. Sonra dışarı adımını attığında 1600 de mi veremezsin dedi son çare... Eşimle bir konuşayım dedim, ben dışarıda bekliyorum o halde dedi. Eşimle konuşurken de dakikada bir ısrarla aradı. Cevabım yine olumsuz oldu. Bunun üzerine yeniden bir beş dakika sonra telefon, "Biz araç hazırlamıştık 15:00 gibi gelecekti, madem öyle seni de mağdur etmeyelim, abim de bundan sonra böyle yapmaması gerektiğinin dersini almış olur hem, 1500 e götürelim" dedi. Peki o zaman dedim sözleşme imzaladık. Kapora için ısrarcı oldu, yanımda yok hem ATM de uzak dedim, biz seni araçla bırakalım deyince olumsuz cevap da veremedim, hem sözleşmede de kapora maddesi vardı gidiverdim. 500 lira çekip kendisine verdim. Kapora alınıp beni eve bıraktıklarında o an onlar için bittim, sonrasında köpek muamelesi. Nakliye aracını getirecek arkadaş 15:10'da arayıp 2 saatlik yolunun olduğunu Bandırma civarında olduğunu iletti. Hemen aradım, hani araç hazırdı 15:00'de geliyordu dedim, bi on dakika bekle hallediyorum dedikten sonra kaç on dakikalar geçti, sonra ben aradım. (defalarca aramama rağmen telefonuma çıkmadı) İlk başta görüştüğüm abisini aradım "Çok geç olacak öyle" dedim, "Yav ne geç olcak geliyor işte galavulu galavulumhsckjsz..." gibi birşeyler söyleyip kapattı telefonu. Bu arada bu arkadaşların ünvanı - Bursa Uludağ Nakliyat - siteleri - www.bursauludagnakliyat.com 

Uzun bekleyişin ardından nakliye aracı geldi. İki kişi çıktı içinden, ben de içimden hesap kitap yapıyorum bunlar nasıl yetiştirecekler iki kişi, buzdolabı, çamaşır makinası filan ağır eşyalar nasıl inecek. Çıktılar eve, dedim hani koli, hani köpükler, ikiniz mi taşıyacaksınız, ne kadar sürer bu iş filan filan... Sonra site yönetimi asansörleri kitledi asansörle taşımasınlar eşyaları diye, sitede yasak. Genişçe bir yük ve olası yangın anı için yapılmış merdivenler var taşıma için. Film tam da bu noktada koptu. Yani zaten ben kaporayı vermesem bu amatörlüğü ve verilen hiçbir sözün tutulmayışı karşısında çoktan vazgeçeceğim iş, bu noktada iyice şarampole yuvarlandı. Vay biz asansörsüz nasıl taşıyalım? Ben ne bileyim? Ben mi dedim iki kişi gelin diye. Ayrıca iki kişi ile bu işe kalkışıp beni iki saat eşyaların kolilenmesi için, iki saat de taşınması için bekletecektiniz, böyle amatörlük pespayelik mi olur!  

Olayın devamı komik, asansör yoksa biz taşımayız diyen nakliyeciler, anlaştığım kişilerin "Sen şimdi asansörü açtırıyon mu açtırmıyon mu (sanki benim elimde) açtırmıyorsan, ben asansör kurdurtcam ekstra 500 lira daha vereceksin. Vermiyon mu? O zaman çekiyorum nakliyecileri! Kaporanı mı, onu da vermiyorum!" Anlatırken arada reklamlarını da yapayım - Bursa Uludağ Nakliyat - Dolandırıcılıkta Bir Numara.

Bitti miiii, BİTMEDİİĞĞĞ... 

Nakliyeci gençler kapıma dayanıp paramızı ver diye üstüme yürüdü, ben neyin parasını istiyorsunuz eşyamı taşımadınız ki dedim, biz paramızı almadan gitmeyiz diye tehditvari hareketler, durun o zaman polis çağırıyorum, çağırırsan çağırlar filan... Kapıyı alelacele kapattım.

Çeşitli telefon konuşmaları, karşılıklı restleşmeler, taşımıyorsanız kaporamı getirinler, kaporanı vermiyorumlar, vermiyorsanız ilgili yerlere başvururumlar, istediğin yere şikayet etler! den sonra bir yabancı numara arıyor.

Numara, kapıma gelen nakliyecilerin asıl patronu. Benim anlaştığım arkadaşlar komisyon karşılığında başka bir nakliye ile anlaşmış o arıyor yani.

Olayın aslında özü şu: İlk görüştüğüm nakliyeciler bir tezgah kurmuş, kiminle telefonla konuşuyorsan o bir fiyat veriyor düşükten daha sonra diğeri gelip "Kardeşim senin dediğini yanlış anlamış, hem eşya da çok, biz de bu işte şöle iyiyiz böle iyiyiz, diğerleri kırıp döker biz profesyoneliz" filan diye fiyatı yukarı çekmeye çalışıyor. Siz işlerinizin hallolmasını istiyorsanız ya da aceleniz varsa, diğer firmaları da elemişseniz el mahkum ikinci söylenen fiyata "eyvallah" diyorsunuz. Yook, kabul etmez de dişlerinizi gösterirseniz, bari şu fiyata olsun, size şu fiyat denmiş madem diye size ödül mahiyetinde azıcık fiyat kırıyorlar (ama yine ilk verdikleri fiyattan epey yüksek söyleniyor.) Baktılar siz kabul etmiyorsunuz, aracımız geldiydi de mağdur olmayalım, sizin de işiniz görülsün diye ilk fiyata bağlanıyor iş. Yüksek fiyattan kabul ederseniz onlar için ne ala, etmezseniz zaten ilk fiyat cepte (çaktın mı dümeni) He, zaten işi alırlarsa kendi araçları yok, onlar da komisyon alıp alelade bir nakliyeciye paslıyor işi, amatör mamatör, eşyanızın emin ellerde olup olmayacağının garantisi yok. 

İşi komisyonla bağladıkları nakliyeci adam (taşımaya gelenlerin patronu) beni arıyor, diyor ki benden de 300 lira komisyon aldılar, 400 mazot verdim beni de 700 lira dolandırdılar, ikimiz de mağdur olduk gel sen eşyanı yine bize taşıt İstanbul'a bari elimiz boş gitmeyelim. Ben dedim bu işten soğudum, zaten sözleşmem de var, elimden geleni yapıcam mahkemeye vericem. Olur dedi, beraber verelim. İşi detayıyla anlattım, şaşırdı. Meğer bu Bursa Uludağ Nakliyat denilen ne olduğu belirsiz firma onlara eşyanın İzmit'e gideceğini söylemiş (Haydaa) ve iş bitiminde benden 1500 lira alacaklarını iletmiş (ben kapora 500 verdiysem, 1500 e anlaştıysak kalan para 1000) Sadece beni değil adamı da aldatmış, kandırmışlar. Firma ile ilgili yorumlara baktım sikayetvar.com'dan , birkaç kişi nakliyecilerin eşyaları rehin alıp fazla para istediğini yazmış. (incelemek isteyene burda https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa burada da anlattığım şekilde bir örnek daha mevcut http://www.alosikayet.com/bursa-uludag-evden-eve-nakliyat-ev-esyamizin-teslim-edilmemesi.html ) Halbuki nakliye fazla para istemiyor, bu dolandırıcılar iki tarafa farklı fiyat söyleyip aradan sıvışıyor, sonra ortalık kızışıyor. Benden alıyor 500 lira kapora, işi pasladığı nakliyeciden alıyor 300 komisyon, elini bile oynatmadan 800 lirasını alıp yoluna bakıyor. Böyle bir hokkabazlık var mı sayın abim... Hayırlı işlerrr...   


Ersin Perk

Bursa Evden Eve Nakliyat, Bursa Uludag Nakliyat, Bursa Uludağ Nakliyat, bursauludagnakliyat, Evden Eve Nakliye, İstanbul Evden Eve Nakliyat, Nakliye Şirketleri, Rıdvan Kayacı, Taşıma Şirketleri,

Edit: Firma bu yazıma yorum olarak ağza alınmayacak küfürler yazmış ve sanki onlar çok iyiymiş de ben onları kötülüyormuşum gibi bir hava estirmiş. Aşağı benden sonra yalnızca ŞikayetVar'a kendileri için gelen şikayetleri sıralıyorum, iyiler mi kötüler mi okuyanlar karar verir artık...

Uludağ Nakliyat Bursa Eşyamı 3 Gün Rehin Alıp Ekstra Para İstediler!


Uludağ Nakliyat Bursa Pişmanlığı


Uludağ Nakliyat Bursa Parayı Alıncaya Kadar Çok Nezaketliler!


Uludağ Nakliyat Bursa Eşyalarımın Çoğunu Kırdılar Polise Şikayet Et Diye de Belirttiler!


Uludağ Nakliyat Bursa Yanıltan Bir Firma


Uludağ Nakliyat Bursa Ev Taşımada Yaşanan Problem!


Uludağ Nakliyat Bursa Uludağ nakliyat Firmasına Bir Şey Taşıtmamak Gerekiyormuş!


Uludağ Nakliyat Bursa Evden Eve Taşıma Sırasında Kaybolan Eşyalarım!



Uludağ Nakliyat Bursa Deneyimsiz İşci, Kaba Tavır ve Yerine Getirilmeyen Söz



Uludağ Nakliyat Bursa Çizik Olmayan Eşyam Yok!


Uludağ Nakliyat Bursa Şikayetçiyim


Uludağ Nakliyat Bursa Sürekli Ek Ücretler İsteniyor!


Uludağ Nakliyat Bursa Kaporayı Aldı Telefonlara Bakmıyor!


Uludağ Nakliyat Bursa Evi Yükledikten Sonra Tehdit Ve Şantajla Sözleşme Dışında Para Alıyor


Uludağ Nakliyat Kıymetli Eşyalarımın Alınması!


Uludağ Nakliyat Bursa Söz Verip Yerinde Tutmaz




6 yorum:

  1. Hadi canım. Bursa'ya hiç yakıştıramadım. Sana ayrıca. Hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendime yakıştıramadım, ama oldu bir kere.

      Sil
  2. senin kanini sikeyim amk cocoguuu senin gibi ipneler ywsklar ancak boyle yerlere insanlari kotulerler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm demek siz işinizi aşırı iyi yapıyorsunuz ama ben kötülüyorum, ayrıca zaten sizin şu cevabınızı okuyan nasıl bir şirket olduğunuzu çok güzel anlamıştır. Siz mağdur ettiğiniz insanlara cevaben böyle aşağılık küfürler savuruyorsanız bunu gören insanlar zaten karakterinizi çok iyi anlayacaktır. Gelelim sizin tezinize, "ben sizi kötülüyorum" öyle mi? O zaman sizin kendinizden haberiniz yok, ben şimdi size, sizi hatırlatayım. Aşağıda sıralayacaklarım benim şikayetvar üzerinden yazdığım şikayetten sonra Şikayetvar üzerinden açılan şikayetler... İyi okuyun ama olur mu ne rezaletler yaşatmışsınız insanlara! Linklerini de koyuyorum ki merak edip de zahmete girmeyin aramak için diye...

      Uludağ Nakliyat Bursa Eşyamı 3 Gün Rehin Alıp Ekstra Para İstediler!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-esyami-3-gun-rehin-alip-ekstra-para-istediler


      Uludağ Nakliyat Bursa Pişmanlığı
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-pismanligi


      Uludağ Nakliyat Bursa Parayı Alıncaya Kadar Çok Nezaketliler!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-parayi-alincaya-kadar-cok-nezaketliler


      Uludağ Nakliyat Bursa Eşyalarımın Çoğunu Kırdılar Polise Şikayet Et Diye de Belirttiler!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-esyalarimin-cogunu-kirdilar-polise-sikayet-et-diye-de-belirttiler


      Uludağ Nakliyat Bursa Yanıltan Bir Firma
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-yaniltan-bir-firma


      Uludağ Nakliyat Bursa Ev Taşımada Yaşanan Problem!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-ev-tasimada-yasanan-problem


      Uludağ Nakliyat Bursa Uludağ nakliyat Firmasına Bir Şey Taşıtmamak Gerekiyormuş!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-uludagnakliyat-firmasina-bir-sey-tasitmamak-gerekiyormus


      Uludağ Nakliyat Bursa Evden Eve Taşıma Sırasında Kaybolan Eşyalarım!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-evden-eve-tasima-sirasinda-kaybolan-esyalarim



      Uludağ Nakliyat Bursa Deneyimsiz İşci, Kaba Tavır ve Yerine Getirilmeyen Söz
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-deneyimsiz-isci-kaba-tavir-ve-yerine-getirilmeyen-soz



      Uludağ Nakliyat Bursa Çizik Olmayan Eşyam Yok!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-cizik-olmayan-esyam-yok


      Uludağ Nakliyat Bursa Şikayetçiyim
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-sikayetciyim


      Uludağ Nakliyat Bursa Sürekli Ek Ücretler İsteniyor!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-surekli-ek-ucretler-isteniyor


      Uludağ Nakliyat Bursa Kaporayı Aldı Telefonlara Bakmıyor!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-kaporayi-aldi-telefonlara-bakmiyor


      Uludağ Nakliyat Bursa Evi Yükledikten Sonra Tehdit Ve Şantajla Sözleşme Dışında Para Alıyor
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-evi-yukledikten-sonra-tehdit-ve-santajla-sozlesme-disinda-para-aliyor


      Uludağ Nakliyat Kıymetli Eşyalarımın Alınması!
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-kiymetli-esyalarimin-alinmasi


      Uludağ Nakliyat Bursa Söz Verip Yerinde Tutmaz
      https://www.sikayetvar.com/uludag-nakliyat-bursa/uludag-nakliyat-bursa-soz-verip-yerinde-tutmaz

      Daha arasam sürüsüyle başka platformlardan da bulurum. Sizin gibi küfür ederek seviyenize düşmeye hiç gerek yok, bu cevap size yeterli olmuştur sanırım.

      Sil
  3. Yamaç Nakliyat nakliye firması olarak söz verdiğimiz gibi taşıyoruz. İstanbul nakliyat ve taşımacılık.

    YanıtlaSil