16 Kasım 2021 Salı

Evkurdan Alışveriş Yapılır mı?

Evkur onay süreci, Evkur ürün iptali olur mu, evkur güvenilir mi, evkur alışveriş, evkur mobilya

Cevap: Değil bir daha Evkur'dan alışveriş yapmak, gördüğümde yolumu değiştiririm.

18 Eylül 2021 tarihinde Evkur Gaziantep merkez şubesine gittik (maalesef) Buraya yeni taşındığımızı ve yatağımızın olmadığını, hızlı bir teslimat gerçekleştirebileceklerse yatak alacağımızı söyledik. 3 gün onay süreçlerinin olduğunu maksimum 15 gün içinde de teslimatın yapıldığını belirttiler. Emin olmak için defalarca kere sorduk, bize acil bir yatak lazım teslimatta sorun çıkmaz değil mi diye. En nihayetinde imzalar atıldı ve yatağı aldık. (ama aslında yatak değil de dert satın almışız) (bunlar nasıl laflar ya, dert almışız filan yaşlanıyorum galiba :/ )

3 gün olarak bahsettikleri onay süreci adeta bir evlilik titizliğinde uzatıldıkça uzatıldı, bir hafta sonra Evkur'dan birileri geldi eve bakmaya, bir iki hafta sonra arama yapılarak maaş bordrom istendi filan derken bırakın üç günü 1 ay sonra bile sistemde siparişim hala onaylanmış görünmüyordu. Biz bu süreçte tabii hala yerde yatmaya devam ediyoruz, biz kimiz ki? Yatağımız yokmuş, bize söz verdikleri süreler geçmiş, Evkur'un umurunda mıydı? Tabii ki değildi. Baktık her şey sipariş alana kadarmış, ürün satıp köşeye çekilmek gibi bir prensip edinmişler dedik ki iş başa düştü, belli ki biz paramızla rezil olacağız, bizi sattıkları ürünün adeta köpeği edecekler. Çünkü belli ediyor ortam kendini. Yahu dedik, 15 gün içinde teslim edecektiniz 1 ayı geçti bırakın ürünü, siz daha onaylayamadınız bile, hani onay süreci 3 gündü? Onaylanmış ama sisteme yansımamış gibi yuvarlak cümlelerle geçiştirildik ve öğrendik ki teslimat süresi 15 gün değil 21 iş günüymüş, bakın ne diyorum, 21 "İŞ GÜNÜ". Yani bırakın 15 günü, düz 21 gün bile değil. Resmi tatiller, haftasonları günden sayılmadan geçecek 21 iş günü! Bunun hesabını sorduğumuzda, bize mağazanızda böyle söylenmedi dediğimizde ise verilen cevap sadece şu oldu "Size yanlış bilgi verilmiş" Normal olarak şunu sorduk "Peki bize yanlış bilgi vermeniz, sizin hatanız değil mi? Bize verdiğiniz sözün önemi yok mu, bunun yaptırımı olmayacak mı?" Aklınızda olsun, Evkur müşteri hizmetleriyle konuşurken, burada kurumsal bir şirketin müşteri hizmetleriyle konuşuyormuş gibi düşünmemelisiniz, öyle düşünürseniz sinir krizi geçirip aklınızı kaçırabilirsiniz. Bu arkadaşlar bize verdikleri her cevapla bizi bir öncekinden daha da şoka sokmayı başarıyordu, Dediğim gibi bize yanlış bilgi verilmesinin bir öneminin olup olmadığını sorduk ve şu cevabı aldık "Bizim yapabileceğimiz bir şey yok, mağazaya giderek satış yapan arkadaşa hesap sorabilirsiniz" 


Yahu bu satış görevlisiyle benim aramdaki bir kan davası mı, kişisel bir mevzu mu? Oldu olacak çıkışta kollarımızı sıvayalım kavga ederek bu meseleyi çözelim (ya da kafes dövüşüne ne dersiniz?) Evkur müşteri temsilcisi diyor ki, size mağazada yanlış bilgi verildiyse bizlik bir şey yok, gidin yanlış bilgi veren arkadaşla meselenizi çözün. Nasıl çözebilirim mesela ne önerirsiniz, bu arkadaş Evkur'un satış elemanı değil mi? Bana verdiği yanlış bilgi nasıl direkt onunla benim aramdaki şahsi mesele oluyor?


Neyse uzatmadan, çözüm olarak sunulan başka bir şey "Gidin mağazaya, mağaza müdürüyle görüşün anlatın isterse iptal eder" Canı isterse ama... Bu arada, mağaza da bulunduğumuz bölgeye 2 saat uzaklıkta filan. Biz de o sıra hastalıklarla boğuşuyoruz, sonra test yaptırdık covid olduğumuzu öğrendik, karantinadayız. Dedik ki durumumuz bu, evden çıkamıyoruz. Bize müdürünüz ulaşabilir mi? Neden bize müdür ulaşıyor, onu da anlatayım. Bu yol çok çileli yol :) Bu yol çok teferruatlı, bu yol aşılmaz bir yol dostlarım. Çünkü siz mağazadan alışveriş yaptıktan sonra bir daha mağazaya ulaşamıyorsunuz. Mağazalar dış aramaya kapalı (prensipleri öyleymiş) Bir çağrı merkezi numaraları var genel, orada sizi yukarıda anlattığım tarzda bir çağrı merkezi elemanı karşılıyor (aranızda halledin biz bir şey yapamıyoruz gibi şeyler söyleyen) bu arkadaşlara derdinizi anlatıyorsunuz, isterse alışveriş yaptığınız mağaza 10 saat uzaklıkta olsun illa mağazaya gidin diyor ya da talebiniz alındı 24-48 saat içerisinde talebinize dönüş yapılacak deniyor (ve sonrasında dur lan bakalım ne zaman arayacaklar diye merak içinde bekleyip, sabırla 10 gün bekleyip yine siz onları arıyorsunuz. 2 ay boyunca hemen her gün 24 saat içerisinde dönülecek denildi ama yanlışlıkla da olsa bir kere bile arama yapılmadı. İşte böyle de profesyonel firma) Nerede kalmıştık, durumumuz bu, karantinadayız lütfen mağaza müdürü bize ulaşsın dedik, aman aman!!! Samimi söylüyorum, biz bu mağaza müdürüne ulaşmak için harcadığımız efor ile dünyada hangi ünlüye, hangi siyasiye ulaşmak istesek ulaşırdık. Fakat Evkur mağazasının müdürüne ulaşamadık. Bakın arada Evkur müşteri temsilcisi, Evkur çözüm ekibi (bir şey çözdükleri yok gerçi) olmasına rağmen müdüre arattıramadık kendimizi. Bakın, "Evkur mağaza müdürü" , FBI Başkanı filan değil ya, "Evkur mağaza müdürü" bu, bu kadar, bu nasıl bir ulaşılmazlık ya! Ulaşılmazlığın dışında, bu kurumda senin nasıl bir kredin var böyle, hayran olmamak mümkün değil, sorun yaşayan bir müşterini kendi kurumundaki müşteri temsilcisine, çözüm ekibine ve bunların "Bizzat biz takip edip bu sefer arama yaptıracağız" sözlerine rağmen aramıyorsun. Müthiş bir pozisyon bu ya, canın istemezse yapmıyosun müdürlük filan harika değil mi :) Canın istemezse çalışmıyorsun. Yoksa aylarca arama yap diye bekleyen müşterilerini aramama gibi bir inisiyatif hangi kurumda var ki? Bu kadar denetimsiz bırakılan bir çalışan nerede var başka peki? Bir mağaza müdürünün, müşteri ile ilgilenmek dışında nasıl meşguliyetleri var ki aylarca her şeye rağmen kendi kurumundaki temsilcilere rağmen sorun yaşattıkları müşteriye bir telefon edemiyor, etmiyor. 


Neyse, biz bu kadar ilgisizliğin ve iş bilmezliğin, kurumsallıktan binlerce-milyonlarca kilometre uzağında olan bu firma ile bir yere varamayacağımızı anladık. Bu arada da 21 iş günü geçti ve geçtikten sonra "e hani ürün nerde geçti 21 iş günü" dediğimizde "bu süre 30 iş günü olarak güncellendi" dediler. Kavgalar gürültülerle 30 iş günü de geçti. Tüm her şey adeta sinir harbi gibiydi, dedik ki artık lanet  olsun, vazgeçtik, istemiyoruz, yatakları da başlıkları da onların olsun, yıldık istemiyoruz ürünümüzü iptal edin. Bir bağımız kalmasın, söz veriyoruz Evkur'un önünden bile geçmicez artık. Ne oldu biliyor musunuz, onu bile yapmayı beceremediler. Kayıtlar alındı, 24 saat içinde arama yapılacak dendi, defalarca kere bu döngüye girdik tekrar, hangi döngü şu döngü 

-Aramadınız, iptal talebimiz vardı

-Konuyla ilgili kaydınız oluşturulmuş, size dönüş yapılacak

-Ama 24 saat dediniz 2 gün geçti, bize bilgi verin artık

-Ben konunun aciliyetini bildiren bir mail oluşturdum, 24 saat içerisinde size dönüş yapılacak.

-Bunu sürekli diyorsunuz ama dönmüyorsunuz.

-Size 24 saat içinde dönüş olacak...

(24 saati geçeli çok olmuştur)

-Alo, bize böyle böyle denmişti yine kimse aramadı...

-...


Yukarıdaki konuşmayı ve bu döngüyü 40 kere yaşadığınızı düşünün! ve işin özü iptali de beceremediler. Üstüne üstlük son ödeme tarihi gelmiş bir taksit SMS'i gönderdiler. Dedik ki taksit ödemesi geldi, belli ki beceremeyecekler iptali bari ürünün gelişini geciktirmeyelim. 2 ay boyunca yalvardığım, lütfen daha yetkili biriyle görüştürün beni talebim, konuyu twitter'a yazdıktan bir gün sonra gerçekleşti. Twitter'a ve buraya yazmayı 2 ay boyunca bekleme sebebim, doğal yollardan çözüm aramak, bir kurumu karalıyor gibi gözükmek istemememden kaynaklıydı. Fakat farkettim ki benim yapmama gerek yoktu, zaten kendi çalışanları kurumu hareketleriyle yeterince karalıyordu. Daha önce hiç hatırlamam mesela bir çağrı merkezi elemanının arayan müşterinin sözü bitmeden "bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz" diyerek ağzına lafı tıkayıp suratına telefon kapatmasını. Bu nasıl kurumsallık? 


Daha yetkili arkadaş devreye girdiyse de bu sadece görüşmelerimizin konuşma kalitesini yükseltti, konuşmayı bilmeyen, nezaketsiz-soğuk, insanın suratına telefon çarpan temsilcilerin yerine ılımlı ve insanı dinleyen, en azından hak veren bir yetkili geldi. Bu daha yetkili Evkur çalışanı elinden geleni yapacağını söyledikten sonra beni arayarak üçüncü kez yapılan teslimat tarihi uzatılmasının üstüne, 15 gün daha beklemem gerektiğini belirtti. Bu uzatmanın üstüne bana vaadedilen teslimat süresi 18 günken, bu eklemeyle 2,5 aya tekabül ediyordu. Bunun üzerine, karşımda ilk defa halden dertten anlayan biri olduğundan adeta yalvararak, nolur bizi kurtarın bu dertten, iptal ettiremez misiniz dedim :) Çünkü artık o 15 günden de emin değilim, size 2 aydır tek bir söylediği dahi doğru çıkmayan bir kurumun neden son dediğine inanabilirsiniz ki? Böyle böyle 2 ay oyalayıp resmen sinirlerimizi yıprattılar, bir 2-3 ay daha devam ettirmeyeceklerinin garantisi yok. İlk defa bulaştık kendilerine ama bizi doğduğumuza pişman ettiler, bir daha tövbe.


 

Evet bu tecrübeden neler öğrendik şimdi bir üstünden geçelim. Kimsenin kafasında soru işareti kalmasın.


Evkurdan alınan ürün kaç günde gelir?

Gelip gelmeyeceğini asla bilemeyiz. :)


Evkur onay süreci kaç gün sürüyor?

Üç gün diyorlar fakat 1 ay sürüyor. 


Evkur ürün iptali olur mu?

Deneme aşamasındayız. Ne ürünü getiriyorlar, ne yardımcı olabiliyorlar, ne de iptal edebiliyorlar. Evkur'a bulaştıktan çook sonra tonla sipariş verdik, mobilya vs dahil, hepsi geleli epey oluyor. Hatta sipariş verdiğimiz üçlü koltuk ürününün bir tanesinde ufak bir defo vardı, mağdur etmemek adına koltuğu geri götürmeyip hemen yenisini sipariş verdiler. O bile geldi siz düşünün :) Herifler bırakın siparişi teslim etmeyi Evkur'a tur bindirdiler. Biz de ürünü iptal edin lanet olsun diye Evkur'a yalvarıyoruz. 


Buradan tekrar sesleniyorum kendilerine, lanet olsun, sizden artık hiçbir şey istemiyoruz, yatağınız da batsın yorganınız da, şu ürünü bir iptal edin kapınızın önünden bile geçmeyeceğiz. Bizi uğraştırmayın artık.


...  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder